Welkom op mijn Porsche site




Deze website is volledig gewijd aan de Porsche 944, de voorganger 924 en opvolger 968. Ook wel de
transaxles genoemd.
De Porsche 944 is, net als de 924 en 968, een vreemde eend in de bijt. Vele 911-liefhebbers hebben een niet al te hoge pet op van deze modellen. De 911 heeft de 6-cilinder boxermotor natuurlijk achterin liggen. De 944 heeft de, overigens sterke en betrouwbare, 4-cilinder motor voorin liggen. De transaxle (transmissie as) zorgt voor de overbrenging van voor naar achter.

Door de 4 cilinder motor en de plaatsing ervan wordt de 944 vaak als een "nep" Porsche gezien, terwijl deze Porsche, vooral de turbo, makkelijk meekomt wat betreft prestaties en feeling.
Verder is de 944, net als de 911, oer-Porsche: karaktervol, degelijk en natuurlijk vooral SNEL.





Tevens is opzet van deze website om informatie te verstrekken over mijn Porsche 944-S2, de zoektocht en tevens als fotowebsite te dienen waar allerlei Porsche-evenementen zijn terug te vinden. Daarnaast is hier veel informatie terug te vinden van het merk Porsche.





SAVE THE FLASH!

Vroeger was het een vrolijke gebeurtenis als je onderweg een andere Porsche tegen kwam.

Zonder dat je de bestuurder of bestuurster ooit had ontmoet, wist je zeker dat het iemand was die jouw enthousiasme deelde voor een van 's-werelds best gebouwde sportauto's, en bij wijze van herkenning werd er dan even met de lichten geknipperd.

Hoewel sommigen dit nog steeds doen, wordt dit door de ervaren Porsche rijders meestal vergeten en hebben nieuwe bezitters deze belangrijke traditie nooit aangeleerd.

Het besturen van een Porsche is een unieke ervaring en dat moeten we zo houden.

Vergeet dus niet om andere Porsche rijders te groeten... KEEP THE FLASH ALIVE!


Porsches op Zandvoort

Ook ben ik regelmatig als Porsche-fotograaf terug te vinden op het Circuit Park Zandvoort waar ik mij prima kan uitleven tussen al die Porsches. Met name de z.g. HARC-dagen, Porsche 944 Basic Cup en de ADPCR zijn leuk om te fotograferen. Deze foto-impressies zijn terug te vinden op de Porsches op Zandvoort pagina's.






Porsche Fans Drechtsteden

Vlak voordat ik mijn Porsche kocht ben ik lid geworden van de PFD-Club en ik kom daar ook met veel plezier. Van die evenementen van deze club waar ik bij aanwezig ben geweest worden uiteraard de nodige "fotoshoots" gemaakt. Deze impressies zijn terug te vinden op de PFD pagina's.





www.944forum.com

Dit is de forumsite speciaal gericht op de liefhebbers en eigenaren van de Porsche 924/944/968. Dit is een enorm actief forum waar echt van alles over deze Porsches is te vinden en is dan ook een echte aanrader. Ook ik ben redelijk actief op dit forum waar naast allerlei (technische) wetenswaardigheden ook een actief meetings-beleid wordt gevoerd. Van deze meetings worden natuurlijk door mij allerlei foto-impressies gemaakt welke op deze site op de www.944forum.com pagina's zijn terug te vinden.





Diversen

Bestaat het Porscheleven dan alleen uit bovengenoemde evenementen??? Nee hoor, ook wordt er nog wel eens "in het wild" Porschemateriaal gefotografeerd. Voorbeelden hiervan zijn dagen dat ik zelf met mijn Porsche op stap ben en de z.g. "Vet Cool Man" dag waarbij je met chronisch zieke kinderen in de Porsche op stap gaat.